EVENT

Adres
La Ferme de Mont-Saint-Jean
Chau. de Charleroi 591,
1410 Waterloo
Programma

14:00 welcome
14:30 Bruno LIESSE
15:15 guest speaker US
16:00 coffeebreak
17:00 David SYR
17:45 Hervé JOUVES
18:30 walking dinner
20:30 #CIBH55 Surprise

Nombre de places disponibles : 250
Prix Membre : 0€
Prix Non Membre : 250€

Bekijk alle events

06/06/2024
Congres

Trends 2024 in Pharmacy

Sprekers

David Syr - CEO GERS DATA

David Syr - Directeur Général adjoint GERS DATA

GERS Data, de Franse dochteronderneming die verantwoordelijk is voor gegevens in de gezondheidszorg, is een belangrijke speler op deze markt. Haar unieke systeem voor het verzamelen van gegevens bestrijkt het hele distributiecircuit, zowel in steden als in ziekenhuizen, evenals alle professionals in de gezondheidszorg. GERS Data levert realtime inkoop-, voorraad- en verkoopgegevens, markt- en consumptiemonitoring voor gezondheidsproducten, ad-hocstudies over deze markten en volledig geanonimiseerde waarnemingsgegevens van patiënten (THIN) in het belang van de volksgezondheid en om tegemoet te komen aan de behoeften van alle spelers in het ecosysteem van de gezondheidszorg. Dankzij de robuustheid en nauwkeurigheid van haar gegevens is GERS Data een erkende speler waarnaar wordt verwezen door gezondheidsautoriteiten, vakbonden en onderzoekers.

Onderwerp: commerciële relaties opnieuw synchroniseren, de revolutie in het apotheeknetwerk is hier.

Toegang tot zorg, aanhoudende groei van de uitgaven voor gezondheidszorg, inflatie, dalende koopkracht, verlies van territoriale dekking, de moeilijkheid om nieuwe generaties aan te moedigen om farmacie te studeren, de komst van nieuwe missies, de concentratie van groepen en groothandelaars, de farmacie ondergaat haar revolutie. De big bang is aan de gang.

GERS DATA's blik op een turbulente economie die reden tot optimisme biedt

Hervé JOUVES

CEO Hygie 31 group (Pharmacie/Parapharmacie Lafayette)

De apotheken van Lafayette in Frankrijk zijn een gevestigde keten met een uitgebreid assortiment farmaceutische, gezondheids- en schoonheidsproducten. Opgericht in 1912 in Lyon, hebben ze zich sindsdien uitgebreid over het hele land, met vestigingen in verschillende stedelijke en landelijke gebieden. Ze zetten zich in voor kwaliteit en veiligheid, voldoen aan strenge wettelijke normen en bieden professioneel advies. Hun missie is om de gezondheid en het welzijn van hun klanten te garanderen door producten en diensten van de hoogste kwaliteit te leveren. Altijd in de voorhoede van innovatie, investeren ze in nieuwe technologieën en moderne diensten. Als integraal onderdeel van de gemeenschap nemen ze actief deel aan volksgezondheidsinitiatieven en lokale evenementen. Kortom, Lafayette apotheken zijn belangrijke spelers op het gebied van gezondheid en welzijn in Frankrijk. Ze combineren farmaceutische expertise, kwaliteitsproducten, betrokkenheid bij de gemeenschap en een missie die gericht is op gezondheid.

 

Bruno Liesse - CIBH Consultant

Bruno Liesse - CIBH Consultant

De CIBH innoveert met een nieuwe lokale enquête onder Belgen over gezondheidsthema's.

Het project is gebaseerd op een steekproef van 1000 interviews van 21 tot 70 jaar, representatief voor de bevolking en wordt uitgevoerd door een erkend onderzoeksbureau (AQ Rate).

Het veldwerk vindt plaats vanaf april en zal ons eind mei de eerste resultaten opleveren. Ook op de conferentie van 2 juni zullen de belangrijkste resultaten worden toegelicht.

De inhoud bestaat uit een reeks specifieke aandachtspunten: de problemen die mensen vandaag ervaren, hun belangrijkste evolutie in consumptiegedrag, de zorgen over gezondheidsthema's, de rol van elke informatie- en adviesbron, de manier waarop mensen in de toekomst medicijnen kunnen krijgen (distributie).

Na een eerste presentatie aan de CIBH-leden, krijgt het perspectief enige versterking via de Belgische media daarbuiten.

Guest Speaker from the US

Guest Speaker from the US

Onderwerpen: How digitalization is transformting the US retail Market: the rise of retail Media Network.

Ontdek hoe digitalisering het Amerikaanse winkellandschap opnieuw vormgeeft met de komst van Retail Media Networks. Duik in een wereld waar consumentengegevens als brandstof dienen voor gerichte reclame, waardoor een hypergepersonaliseerde winkelervaring ontstaat. Ontdek de implicaties voor de gezondheid nu retailers deze netwerken gebruiken om hun aanbod op maat te maken en welzijnsproducten en -diensten te promoten. Ervaar de naadloze integratie van digitale technologieën die accurate gezondheidsinformatie verschaffen en transparantie en consumentenvertrouwen bevorderen. Ga mee op een reis waarbij retailers interacties herdefiniëren en een nieuw tijdperk van gezondheidsbevordering en welzijn inluiden.

Sponsors - DSB Communication - Hanff - Livlina - Beevr

Sponsors - DSB Communication - Hanff - Livlina - Beevr

Het maximum aantal inschrijvingen is bereikt.

Inschrijving

Inschrijving beschikbaar tot 03/06/2024